Land Rover представи Discovery SVX – върховният Discovery за офроуд ентусиастите, търсещи епични приключения.
Discovery SVX, лансиран на Автомобилния салон във Франкфурт, добавя екстремна проходимост върху всякакъв терен към продуктовия триъгълник на Special Vehicle Operations (SVO). SVX се нарежда до прочутите Range Rover Sport SVR и Range Rover SVAutobiography, които са запазени марки съответно за изключителна динамика на пътя и върховен лукс.
Discovery SVX ще бъде първият Land Rover, сглобяван на ръка от майстори-експерти в техническия център SVO в Обединеното кралство, когато започне производството през 2018 г.
Джон Едуардс, Изпълнителен директор на Jaguar Land Rover Special Operations, каза:
„Дизайнерите на SVO са внедрени в екипа на Land Rover и работиха заедно с нашите инженери, за да разгърнат собствената си страст към приключенията и да създадат още един силно желан и функционален автомобил в гамата на Land Rover.“
Discovery SVX въплъщава отличен дизайн и цялостни инженерни решения, които са основните ценности на всеки Land Rover; автомобилът стъпва върху легендарната проходимост върху всякакъв терен и приключенски духна Land Rover, за да предостави върховната офроуд динамика и привлекателност.
От излизането си на пазара през 2016 г. петото поколение Discovery, изграден върху силната, сигурна и лека алуминиева архитектура на Land Rover, печели възхищение като най-добрия в света пълноразмерен, функционален SUV модел. Това го прави идеалната основа за първия SVX автомобил на SVO. Новият Discovery е първият модерен Land Rover, който носи емблемата SVX.
Марк Стантън, Директор на SVO, каза: „Продуктовата линия SVX ни дава фантастична възможност да предоставим върховната пълна проходимост на Land Rover по динамичен и отличаващ се начин, създавайки солиден и функционален SUV модел, който цялото семейство ще заобича: лесен за ползване, неудържим и свързан със света, независимо от терена.
Discovery SVX е проектиран да награди офроуд ентусиастите със следващото ниво на проходимост върху всякакъв терен без да прави компромис с комфорта и практичността.“
SVX отвежда гъвкавостта на Discovery до нови нива чрез допълнително развитие на страховитите му офроуд възможности. Автомобилът ще бъде предлаган ексклузивно с 5,0-литровия бензинов силов агрегат V8 на Jaguar Land Rover с компресор суперчарджър, настроен да предоставя максимална мощност от 525 к.с. и 625 Нм въртящ момент, наред с модификации в окачването, които увеличават увереността на водача при справяне и с най-трудния терен.
Хидравлична система за контрол срещу преобръщане (H-ARC) е новост за Discovery при SVX. Тя дава увеличено изместване на колелата и подобрен контрол върху каросерията, като подобрява екстремното офроуд сцепление и същевременно намалява клатенето на каросерията с цел плавно и стабилно шофиране по пътна настилка.
Discovery SVX има подобрени преден и заден ъгъл на заход и ъгъл на преодоляване, постигнати чрез повдигане както на олекотената алуминиева монокок архитектура, така и на системата за въздушно окачване на четирите колела, използвайки амортисьори с дълъг ход и променени шарнирни съединения и оборудвайки се с по-големи гуми за всякакъв терен 275/55 R20 Goodyear Wrangler с диаметър 815 мм върху ковани алуминиеви джанти.
Гумите с по-високи странични стени намаляват контактното налягане и подобряват динамиката върху меки повърхности. Комбинацията с по-агресивен мотив на протектора подобрява сцеплението в условия на кални повърхности.
Discovery SVX е оборудван също с активен централен и електронен заден заключващ се диференциал, които работят със специално настроената система Terrain Response 2, за да оптимизират сцеплението върху всякакви повърхности.
Тези хардуерни обновявания са допълнени с уникални софтуерни настройки за 8-степенната автоматична трансмисия с двускоростна раздатка и с динамичните системи на Discovery като Контрол при спускане по наклон, Електронен контрол на сцеплението (ETC), Адаптивна динамика, Динамичен контрол на стабилността (DSC), All-Terrain Progress Control (ATPC) и променливо електрическо сервоусилване на волана (EPAS). Discovery SVX също съдържа за първи път при модела селектор Pistol Shifter вместо въртящия се селектор за избор на режим, за да предложи на водача оптимален контрол върху избора на предавка при офроуд маневри.
За да отразят визуално вродената здравина и проходимост на Discovery SVX, дизайнерите на Land Rover правят препратки към емблематични офроуд автомобили Discovery като използваните в събитията Camel Trophy и G4 Challenge, за да придадат на SVX характерен, агресивен и целеустремен външен вид вътре и вън.
Гери МакГавърн, Главен директор Дизайн на Land Rover, каза: „Комбинацията от отличен дизайн и цялостни инженерни решения, присъща на всеки Land Rover, е основата на всичко, което правим. Discovery SVX засилва ненадмината репутация на Land Rover да създава автомобили с истинска проходимост върху всякакъв терен за клиенти, които желаят най-доброто в офроуд динамиката.“
Предшестващият серийния автомобил SVX на Автомобилния салон във Франкфурт съдържа уникални предни и задни брони със защитни кори и изложени метални тегличи с покритие Rush Orange – всеки оразмерен за теглене на повече от шест тона, преден капак с покритие против отблясъци и интегрирана, монтирана отзад електрическа винч система.
Discovery SVX се отличава и със своята ексклузивна боя със сатинирано покритие Tectonic Grey, уникална комбинация от цветове и материали Lunar и Light Oyster с акценти Rush Orange вътре и перфорирано лого „X“ върху брандираните с SVX седалки. Уникални странични въздушни отвори в цвят Narvik Black с емблема V8, динамична предна решетка в цвят Narvik Black, покривни рейки в цвят Silver и монтиран на покрива блок с два допълнителни светлинни елемента за подобрена видимост при ниска осветеност довършват трансформацията.
Първият Land Rover SVX от SVO прави своя световен дебют на щанда на Jaguar Land Rover на Автомобилния салон във Франкфурт, 12-24 септември, редом с широка гама автомобили Jaguar и Land Rover, включително другите продукти на SVO – Range Rover Sport SVR, Range Rover SVAutobiography Dynamic, Jaguar F-TYPE SVR и Jaguar XE SV.