През настоящата година Range Rover отбелязва 51 години на иновации, усъвършенстване и несравними офроуд способности. Първият луксозен SUV модел от серията излиза на пазара на 17 юни 1970 г. и за пет десетилетия се превръща в част от семейството на най-желаните и способни премиум автомобили. Комбинацията от дизайнерски и инженерни иновации гарантира мястото на модела като еталон за всички луксозни SUV-та на планетата.
През годините Range Rover получава редица световни отличия и извършва множество впечатляващи подвизи. Този модел става първият SUV, който разполага с постоянна 4WD система още от своето излизане на пазара, а през 1989 г. става първият в света 4x4, оборудван с антиблокираща спирачна система (ABS). По-късно през 1992 г. автомобилът става пионер в оборудването с електронно управление на газта (ETC) и въздушно окачване с електронно управление - което гарантира, че динамичното усещане при шофиране е толкова добро както на пътя, така и извън него. През 2012 г. последното поколение Range Rover става първият в света SUV, който разполага с изцяло алуминиева лека конструкция, правейки модела по-лек и по-ефективен. След толкова иновации неслучайно Range Rover става единствения автомобил в света, който е изложен в Лувъра като произведение на изкуството.
На 26-ти октомври в кралската опера в Лондон Land Rover официално представи петото поколение Range Rover. А само 40 дни по-късно официалният вносител на марката за България – Мото-Пфое също представи предпремиерно емблематичния „Император“ - модел, съчетаващ спокоен комфорт и стабилност с неудържима проходимост.
Новият Range Rover е най-желаният досега, характеризиращ се с изумително модерно излъчване и естетическа грация, технологично усъвършенстване и постоянна свързаност – за първи път вече и със 7 места. Луксозният SUV автомобил издига модернистичната дизайнерска философия на Land Rover на следващо ниво със съвременна интерпретация на характерния си профил, за да създаде невероятно дизайнерско проявление.
Изравнените елементи са отличителен белег на новия Range Rover, а подпомагащите дизайна технологии допринасят за неговия изтънчен и солиден външен вид, включително изравнените стъкла, скритата лайстна по средната линия и гладките лазерно гравирани покривни съединения. Отличителните, скрити преди да светнат, задни светлини също са от решаващо значение за успеха на дизайна и вече се превръщат в подпис на Range Rover. По-сериозна е промяната в задната част на този брилянтен SUV автомобил, където откриваме цяла светлинна лента по протежение на капака, завършена с два вертикални светлинни клъстера от всяка страна.
Новият Range Rover залага на актуалната информационно-развлекателна система Pivi Pro с 11,4-инчов дисплей и допълнителен по-малък екран под основния за контрол на редица други функции. Цялостната визия на модела е запазена, макар и с по-изчистени форми.
Британският луксозен SUV е първият модел на Land Rover, който използва новата архитектура MLA Flex. Основата особеност на новата платформа е многозвенното (5-точково) задно окачване, което позволява завиване на задните колела. Това се използва за първи път при модел на Land Rover, като е комбинирано с активни стабилизатори с електрическо управление (досега те бяха хидравлични). При скорост до 50 км/ч задните колела завиват в обратна на предните посока, а при по-висока – в същата, като така се подобрява стабилността на автомобила. Завиващата задна ос позволява постигането на радиус на завъртане от 11 метра, което е най-добрият показател в историята на модела. Пневматичното окачване разполага с най-много камери, предлагани в автомобилната индустрия, което със сигурност повишава комфорта. Те работят с адаптивни амортисьори, които могат да се регулират с помощта на системата Adaptive Dynamics. Тя е свързана с навигацията, като отчита всички особености на пътя, както и скоростта на движение.
Както и досега, Range Rover се предлага в два варианта на междуосие – стандартна и удължена, но за първи път в историята на модела ще има и вариант със 7 места в салона (само за дългата база). При нея междуосието е увеличено със 75 мм, което позволява допълнителни 20 мм между седалките, а височината на покрива е снижена с 10 мм. Стандартните нива на оборудване са три - SE, HSE и Autobiography, но преди тях на пазара ще се появи специална серия First Edition.
По отношение на двигателите, Range Rover ще е наличен с 3.0-литров дизелов двигател с избор от мощност между 249, 300 и 350 к.с. „Императорът“ се предлага и с 3.0-литров бензинов агрегат с 400 к.с., както и с V8 4.4-литра вариант със спиращите дъха 530 к.с. и 750Нм въртящ момент. От началото на 2022 г. “Императорът“ ще се предлага и в PHEV вариант.
Набор от иновативни технологии допринасят и за несравнимия комфорт и изтънченост на новия Range Rover. Новата технология от трето поколение Активно шумопотискане осигурява едно от най-тихите купета на пътя. Тя се основава на приглушената и уплътнена архитектура на шасито, като използва микрофони от външната страна на автомобила и високоговорители в подглавниците вътре в автомобила, за да създаде лични тихи зони за пътниците в купето.
„Императорът“ обещава да бъде сред бестселърите на пазара, затвърждаващ позициите на бранда като лидер в премиум автомобилната индустрия. Успехът му в България започна, като само за месец от Мото-Пфое обявяват 47 сделки, с което квотата на модела у нас е почти изчерпана. Поради огромния интерес, новият Range Rover не може да бъде видян свободно в автосалонa на Мото-Пфое в София, това може да стане само с предварителна заявка. Автомобилът ще остане в столицата до 18 декември, след което за кратко ще посети последователно Варна, Бургас и Пловдив.