- JLR трансформира радикално 61-годишната си фабрика в Хейлууд, Мърсисайд в подготовка за производство на електрически автомобили
- Над 250 милиона британски лири са инвестирани в нови производствени линии, машини, хора и дигитална технология; допълнителни 250 милиона британски лири ще бъдат вложени през следващите години
- Преобразуващите дейности ще позволят паралелното производство на автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибридни и изцяло електрически такива
- Текущото обновление е фокусирано върху възобновяемите източници; преминаване към алтернативни горива и намаляване на енергийното потребление ще позволи премахването на 40 000 тона CO2 от индустриалния отпечатък на Хейлууд
- Инвестицията потвърджава ангажимента на JLR към стратегията Reimagine, която до 2030 година ще препозиционира компанията като производител на електрически автомобили с фокус върху модерен лукс в допълнение към съществуващите модели с двигатели с вътрешно горене и хибридни такива
JLR обявява инвестиция от 500 милиона британски лири за преобразуване на историческата сграда в Хейлууд, за да подкрепи паралелното производство на електрически автомобили, в допълнение към съществуващото производство на автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибридни такива.
Първоначално построена през 1963 година, за да произвежда Ford Anglia, Хейлууд се трансформира за електрическата ера.
С инвестирани 250 милиона британски лири до момента, преустройството включва над един милион часа строителна работа през последните 12 месеца. Площта е разширена с 32 364 кв.м, за да произвежда средно големите електрически луксозни SUV-та на JLR върху новата платформа за електрически модулни автомобили EMA (Electric Modular Architecture).
Историческият завод е оборудван с технологии, включващи нови производствени линии за електрически автомобили, 750 автономни робота, установки за калибриране на ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), лазерна технология за подравняване за перфектно прилягане на частите и най-новите облачно-базирани цифрови системи за управление на завода, за да се наблюдава производството, създавайки „фабрика на бъдещето“.
Тази инвестиция е част от ангажимента на JLR към стратегията Reimagine, която ще доведе до електрификация на всички марки на JLR до 2030 година, с цел постигане на нулеви въглеродни емисии в цялата верига на доставки, продукти и процеси до 2039 година.
Електрификацията е централна за тази стратегия и Хейлууд има вълнуващо бъдеще, произвеждайки автомобили с двигатели с вътрешно горене (ICE), хибридни (PHEV) и изцяло електрически (BEV) паралелно, преди в крайна сметка да стане първото изцяло електрическо производствено съоръжение на JLR.
Барбара Бергмайер, Изпълнителен директор Индустриални операции, сподели: „Хейлууд беше сърцето и душата на JLR в северозападна Англия за повече от две десетилетия, произвеждайки автомобили като Range Rover Evoque и Discovery Sport.
Хейлууд ще бъде нашият първи завод за изцяло електрическо производство и това е свидетелство за блестящите усилия на нашите екипи и доставчици, които работиха заедно, за да го оборудват с технологията, необходима за производството на нашите автомобили от световен клас в сегмента на луксозните електрически автомобили.”
Допълнителната преустройствена работа по завода за адаптиране към електрически автомобили с различни размери включва:
- Нов каросериен цех, способен да произвежда 500 каросерии на ден
- 1.4 км от каросерийния цех е модифициран с разширение на пещите и конвейерите, за да отговори на увеличеното търсене на контрастни покриви
- Изграждане на нов автоматизиран склад за боядисани каросерии, способен да съхранява 600 боядисани автомобилни каросерии
- Дължината на финалната производствена линия е увеличена от 4 км на 6 км, за да се осигури пространство за монтаж на батерии
- Станциите за сглобяване на автомобили са удължени до седем метра с цел улесняване на работата при различните пропорции на новите електрически автомобили (EMA)
- Въведени са 40 нови автономни мобилни робота (AMRs), които да подпомогнат служителите при монтажа на високоволтови батерии
- Осигурено обучение за работа с високо напрежение на над 1600 служители
- Оборудване на стойност 16 милиона британски лири от завода на JLR в Касъл Бромич, вариращо от ABB роботи до автоматизирани транспортни средства, е интегрирано за повторна употреба в новото съоръжение
Преосмисляне на устойчивостта: Стремейки се към нулеви въглеродни емисии до 2039 година, JLR също така се фокусира върху максимална употреба на възобновяема енергия с планове за инсталация на 18 000 фотоволтаични панела, които да произвеждат 8 600 гигаватчаса енергия, което се равнява на 10% от потреблението на енергия на обекта.
Чрез комбинация от възобновяеми източници на енергия, смяна на горива и продукти за енергийна ефективност, JLR се стреми да премахне 40 000 тона CO2 от промишления отпечатък на Хейлууд като част от своите цели за нулеви въглеродни емисии.
Преквалифициране на хората за електрификация: като част от Програмата за бъдещи умения на JLR, компанията инвестира 20 милиона британски лири всяка година във всички свои обекти, за да даде възможност на служителите да пренасочат кариерите си и да придобият жизненоважни умения, касаещи нови системи, технологии и процеси относно бъдещето на автомобилното производство и инженерство.
В рамките на това, JLR открива новия център за обучение и развитие в Хейлууд, където колеги могат да се упражняват на автомобили в различни етапи от продуктовия цикъл, с ключов фокус върху обучение за високо напрежение (HVT), включващо процеси на сглобяване на батерии. 1600 служители имат завършено HVT обучение и още 100 служители предстои да бъдат обучени.
Дигитална екосистема: Нови технологии позволяват автоматизирано монтиране на врати към автомобили, използвайки усъвършенствано лазерно измерване, гарантиращо, че монтажът на всяка врата е съобразен прецизно с корпуса, с цел осигуряване на изключително качество на покритието.
Поради причината, че JLR се стреми да въведе усъвършенствано, задвижвано от AI автономно шофиране и свързани услуги в своите автомобили от следващо поколение, заводът на Хейлууд вече притежава нови установки за калибриране на ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), способни да измерват реагирането, за да се гарантира, че всеки автомобил напуска с най-безопасното ниво на калибриране за бъдещо автономно шофиране.
С новите производствени линии, завършили първоначалните тестови сглобки на каросериите на електрическите модулни автомобили, преди началото на производството на автомобилите JLR ще продължи да тества и оптимизира новите съоръжения и технологии.