Новият Range Rover със сигурност е един от най-модерните в техническо отношение автомобили на всички времена. Повечето инженерни решения за него са разработени на мощни компютри: интелигентна технология за върховия всъдеходен луксозен автомобил.
Но една от най-находчивите нови функции на модела е първоначално създадена от малък екип инженери, които започват с панти и MDF, закупени от местния магазин „Направи си сам“. Функционалният под на багажника на Range Rover е шедьовър от гледна точка на логика и удобство и включва иновативния пакет Tailgate Event Suite – перфектното място за отдих на открито. И все пак един ранен прототип прилича повече на училищен проект, отколкото – както е днес – на гениална характеристика на функционален луксозен автомобил.
Той е разработен от старши ръководителя на програмата Емили Букър и нейния малък екип, включващ стажанти. Резултатът е уникална функция, която ви помага да държите вещите си прибрани в (огромния) багажник на Range Rover и лесно достъпни, предлага удивителна гъвкавост и също така е идеална за съхранение на мокра и кална екипировка (когато приключението ви зове).
Технологиите на Land Rover винаги са били част от живота на Емили: „Дядо ми беше фермер. Като деца прекарвахме много време във фермата му, където имаше стар Defender. Винаги съм смятала, че е страшно забавно. Семейните ни автомобили винаги са били Discovery. Родителите ми имаха три деца и имахме нужда от пространство.“
Квалификацията на Емили е в сферата на продуктовия дизайн. Тя учи в Университета Лофбъро. „Отидох на няколко събития, посветени на жените инженери и си помислих, че една стажантска програма би била добро начало. Срещнах човек, който бе част от обучителната програма на JLR. Никога не ми е хрумвало, че това, което съм учила, ще ми помогне да работя върху разработването на автомобили.“
Тя се присъединява към JLR преди 10 години. „Повечето завършили инженерство бяха мъже. Със сигурност имаше моменти, когато бях единствената жена в стаята. Приех това като отговорност да говоря – така че гласът на жените да бъде чут.“
Емили бързо става ръководител на екип и завършилите студенти започват да работят за нея. „Като жена инженер привличах жени вишистки. През последните седем години винаги съм имала двама до четирима висшисти, работещи за мен, като разпределението мъже-жени е близо 50-50. Има значителна промяна в броя на жените в инженерството и на ръководни позиции.“
Женската перспектива е ключова при разработката на функционалния под на багажното отделение. По-дребните хора изпитват трудност да достигнат дълбоко в багажника на Range Rover. „Екипът ми търсеше нови потребителски функции за новия Range Rover. Започнахме брейнсторминг и се фокусирахме върху багажното пространство. Заключихме се в една стая за цели два дни, за да се дистанцираме от ежедневната работа. Често така се раждат най-добрите идеи.“
Емили и нейният екип разглеждат как хората използват Range Rover и с какво се сблъскват. „Първоначалната идея беше разделителна преграда близо до задната част на багажното отделение за по-лесен достъп до вещите в багажника. После си казахме – защо да не я обърнем от другата страна, за да се превърне в облегалка на задната врата? В един от етапите дори си помислихме, че бихме могли да я превърнем в рампа за кучета. Основната цел бе да се намали неудобството за клиента и да се подобри клиентското изживяване.
„Повечето хора не пълнят багажника. Имат работна чанта, спортен сак, пазарска торба или може би пътническа чанта. Гъвкава разделителна преграда означава, че тези чанти стоят на място и едновременно с това са по-леснодостъпни. За любителите на приключения разделителната преграда също позволява отделяне на калните ботуши и мократа спортна екипировка от останалата част от багажа. Тя има и лесна за почистване повърхност – по-добре от поставянето им върху оригиналното мокетено покритие на багажника.“
Когато е прибрана, тя е скрита и изравнена с пода. Много тънка в сгънато състояние (само 14 мм), преградата не отнема пространство от багажника и същевременно е съвместима с пълноразмерна резервна гума. Като преграда, тя се заключва здраво на място. Регулируеми ленти и плъзгачи срещу триене могат да задържат всичко - от бутилка вино до големи пазарски чанти. Бутон сгъва преградата.
Чрез издърпване на друга дръжка същата разделителна преграда с двоен механизъм се завърта напред в обратна посока, създавайки гръб в задната част на багажната врата. Когато се заключи на място, тя предоставя облегалка за Tailgate Event Suite – използвайки необичайната задна врата от две части на Range Rover. Прибрани луксозни възглавници осигуряват допълнителна опора и комфорт.
„Прототипът, който създадохме, беше наистина груб, като първоначално използвахме пенокартон. Следващият прототип използва MDF и панти, закупени от магазин „Направи си сам“. Беше груб, но ни даде физически модел, което е важно.“
Простите дървени части и металните панти бяха трансформирани в меки на допир покрития и сложен механизъм на сгъване. И още една глава беше добавена към историята и известните способности на Range Rover.